به گزارش«سراج24»، ابراهیم کارخانهای در رابطه با جدیدترین وضعیت راهآهن همدان-تهران، اظهار کرد: بخش اول راهآهن تهران-همدان یعنی از پرند تا ساوه بهطور کامل ریلگذاری شده است. از ایستگاه رباطکریم تا پرند هنوز حدود 50 تا 60 درصد به اتمام رسیده و بقیه آن مانده است.
وی با بیان اینکه طول خطآهن ساوه-همدان 170 کیلومتر است، تصریح کرد: زیرسازی این پروژه کاملا و در بخشی از آن روسازی انجام شده ضمن آنکه روسازی مقداری از این خط ریلی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: راهآهن تهران-همدان در سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب امکان سنجی آن به تصویب رسید. در سال 84 این پروژه تحت عنوان تهران-همدان-سنندج به تصویب مجلس رسید و سرانجام عملیات اجرایی این پروژه نیز از سال 85 شروع شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هنوز هم عملیات اجرایی راهآهن تهران-همدان ادامه دارد، اظهار کرد: برابر با جدول زمانی این راهآهن باید سال گذشته به بهرهبرداری میرسد، اما با توجه به مسئله تحریمها و کاهش اعتبارت عمرانی عملا وقفهای در پیشرفت این راهآهن بهوجود آمد. البته در حال حاضر عملیات اجرایی ادامه دارد منتها مهمترین مسئله تامین ریل است.
وی ادامه داد: برنامهای در حال پیگیری است که ریل مورد نیاز چند پروژه ریلی را از طریق فاینانس از چین تامین کنند. اگر این اتفاق روی دهد و ریل تامین شود راهآهن تهران-همدان تا پایان سال آینده به اتمام میرسد.
وی تاکید کرد: گرچه مسئولان وزارت راه اعلام کردهاند راهآهن تهران-همدان جزو اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است، اما انتظار داریم توجه بیشتری به این پروژه شود. چراکه مردم به شدت در انتظار اتمام این پروژه هستند.
نماینده همدان در مجلس همچنین یادآور شد: ایستگاه اصلی راهآهن تهران-همدان در 3 کیومتری شهر همدان قرار دارد که برای راحتی مردم یک ایستگاه در نزدیک شهر ایجاد خواهد شد.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/